vrijdag 26 oktober 2012

Poging tot.....

Bakken.
En ik kan er nog helemaal niets van, schijnt.

Ja oke, een gewone appeltaart dan Dr. Oetker kan ik en iedereen wel maken, maar dat is dan niet leuk genoeg. Ik wil andere dingen maken, geen standaart taart of cake.

Ik ben begonnen met een Cookie Dough cake, dat is een soort cake van het deeg waar anders koekjes van gemaakt worden. Dus het smaakt meer naar koekjes dan naar cake. Die heb ik lekker helemaal voor mezelf gehouden. Hij smaakte best lekker, maar had iets langer in de oven gemogen.




Die werd gevolgd door een Tiramisutaart. Hij smaakte best wel, alleen had ik er te veel cacoa opgedaan en werden de langevingers in de taart niet hard genoeg, dus dat was een kleffe boel. Maar ja, van een kleffe boel worden mensen ook niet vrolijk dus heb ik de helft van de taart zelf op kunnen eten.

Afgelopen week leek het me een goed idee om de "Sex in a pan" taart te gaan maken. Maar ook deze mislukte jammerlijk. De pudding was niet hard genoeg geworden en dreef daardoor door de hele schaal. En dat smaakt ook niet.....

Conclusie ik kan er niets van.

Er zijn gelukkig 2 dingen die ik wel kan en dat is croissantjes en cupcakes/muffins maken.
En dit kon niet mislukken.

Ik had nog een beetje monchou over van de Sex in a pan taart. En was blij dat ik tegen dit recept aanliep. Croissantjes gevuld met monchou en aardbeien....Klinkt lekker toch?
Gelukkig waren ze dat ook, alleen had ik er niet op gerekend dat ze zo machtig zouden zijn. Na 2 croissantjes had ik echt genoeg.


Croissantjes gevuld en dichtgevouwen

Croissantjes toen ze uit de oven kwamen
De croissantjes hadden misschien iets langer in de oven gemogen, maar smaakte evengoed heel erg lekker.


En ook dit recept kon toch niet mislukken??? 3 ingredienten, nutella, eieren en bloem. Hoe simpel!
Dus toen de croissantjes in de oven stonden, kon ik snel de muffins maken en direct in de oven nadat de croissantjes eruit waren.

De muffins voor de oven met wat pinda's bovenop

Muffins aan het afkoelen

De muffins staan nog af te koelen, dus kan helaas nog niet zeggen hoe ze smaken. Maar ik ga er vanuit dat het helemaal goed gaat komen.


Ik denk dat ik mijn wens om eigen taarten te maken voor mijn verjaardag nog maar even moet laten varen.....
Ik ben nu allerlei lekkere receptjes en kleine gerechten aan het verzamelen voor met kerst....
Wish me luck.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten