zondag 17 maart 2013

Venloop

Volgende week is het zover....de Venloop! En ik kan je zeggen, ik vind het nu al spannend (al sinds ik me ingeschreven heb eigenlijk al).

Heel goed voorbereid vind ik mezelf niet echt. 2 weken ziek zijn na carnaval heeft een beetje roet in het eten gegooid. Maar ik ga gewoon mijn best doen en hem uitlopen.

Voor de leuk, had ik een t-shirt erbij besteld (die eigenlijk best een beetje lelijk zijn) maar goed het is mijn eerste wedstrijd dus ik moest een t-shirt hebben. Nu kreeg ik dat laatst binnen, maar het paste niet eens. Diegene die ze ontworpen heeft ging volgens mij uit van vrouwen met een perfect lichaam. Het t-shirt was best kort en heel erg getailleerd. Ik heb het terug gestuurd en hoop dat ik nog optijd een grotere maat krijg.


Ik wilde eigenlijk eerst de Venloop afwachten voordat ik me in zou schrijven voor een andere wedstrijd. Maar nu sloot afgelopen dinsdag de inschrijving voor de Marikenloop, een ladiesrun in Nijmegen. En daar wilde ik toch eigenlijk wel bij zijn, dus heb me toch maar ingeschreven. Hopelijk bevalt het wedstrijdlopen me en kan ik vol goede moed gaan trainen voor de Marikenloop.
Het t-shirt van de Marikenloop is mooier, maar ik heb het nog maar even niet besteld. Misschien dat ik het op de dag zelf nog aanschaf.

Het t-shirt van de Marikenloop

Ik heb nu een schema gevonden om te trainen tot 10km, waarbij opgebouwd wordt met minuten en er dus ook in de training steeds langer gelopen wordt. Veel andere schema's werken met tempo's en trainingen van maximaal een uur en waarbij in de laatst week dan ineens een uur gelopen moet worden......dat gaat mij echt niet lukken.
Ik weet niet of het me gaat lukken, maar een betere tijd neerzetten op de Marikenloop vind ik ook al helemaal super. Ik hou het de komende tijd nog gewoon even op die 5km, later zien we wel verder.

Ik heb er zin in.....maar ik weet nu al dat zaterdagnacht weinig slaap.....

4 opmerkingen:

  1. Heel veel succes hoor!!
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel succes voor volgende week! Hopelijk bevalt het wedstrijd lopen en is het lopen van de Marikenloop ook leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes! Misschien kom ik je wel aanmoedigen bij de marikenloop, er lopen veel mensen mee die ik ken :)

    BeantwoordenVerwijderen