dinsdag 11 oktober 2011

Metamorfose

Om jullie niet te veel te vervelen met mijn haakkunsten, heb ik beloofd dat ik ook nog over andere dingen zou schrijven. Nou bij deze dus.

Begin dit jaar vond ik dat ons huis wel een opknapbeurt kon gebruiken. De vloer (van zeil), het behang en de gordijnen hingen, lag en plakte al meer dan 10 tot 15 jaar hier in huis.
Aanschouw onze huiskamer voor de opknapbeurt.



                                           Detail van het behang

                                           Detail gordijnen

Naar mijn idee veel te lang! Gelukkig was pap het er na een tijdje zeuren wel mee eens. En halverwege maart ben ik begonnen met het eraf trekken van het behang. De eerste dag ging natuurlijk best snel, de dagen erna iets minder.



Ik had ook al een aardig idee van hoe ik wilde dat het zou worden, maar ik ben niet de baas dus alles moest in overleg. Gelukkig zijn we er met zijn alle wel uitgekomen. Op de vloer kwam laminaat en de muren werden grijs en off-white. Ondertussen was er wel nog enige onenigheid over waar we de verf zouden gaan halen, maar ook dat is goed gekomen.
Het ziet er nu zo uit...



Het is nu een stuk rustiger geworden....Het lijk veel ruimer. We hebben ondertussen ook nog overgordijnen, maar die staan nog niet op de foto. De grijze muur is best lastig te fotograferen, het is een combinatie tussen grijs en bruin en het is net hoe het licht erop schijnt welke kleur je krijgt. Best leuk :D

Wat vinden jullie...een hele verbetering toch?

Uiteindelijk moeten er ook nog nieuwe meubels komen, maar dit komt waarschijnlijk pas als we het huis voor onszelf hebben. Ondertussen ben ik weer bezig met ideeën en spulletjes zoeken......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten