maandag 5 november 2012

KreaDoe

Afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zover, ik ging samen met mijn moeder naar de KreaDoe beurs in Utrecht! Ik had er erg veel zin in, voornamelijk omdat ik wist wat er zou staan maar ook omdat ik een lange lijst had van spulletjes die ik wilde kopen of in ieder geval, zou willen bekijken.

De dag begon al vroeg, rond half 8 ging mijn wekker en om iets over half 9 stond mijn moeder aan de deur.
Snel naar het station om daar de trein te pakken.....En omdat wij in zo'n uithoek wonen, werd het 1,5 uur in de trein zitten. Gelukkig konden we zitten en hoefde we niet als vorige jaar op de trap te gaan zitten.

Nadat we eerst verdwaald waren op Utrecht Centraal, stonden we rond 11 uur dan eindelijk in de Jaarbeurs en konden we naar binnen.
Vlak na de ingang stonden een aantal erg mooie taarten opgesteld, die moest ik even op de foto zetten.



Een tijdje later kwamen we deze twee taarten tegen bij de stand van Mjam! Taart......in 1 woord geweldig!




In het begin was ik erg aan het twijfelen of ik dingen moest kopen of toch nog verder zou moeten gaan zoeken of ze ergens anders nog iets leukers hadden. Uiteindelijk ben ik toch overstag gegaan en heb ik als eerste een boekje met gekleurd papier gekocht. Volgens mij wordt het veel gebruikt voor het kaarten maken of scrapbooken, maar ik heb er andere plannen mee ;)

Daarna is het bergafwaarts gegaan en bleef ik aan het kopen. We kwamen nog een stand tegen waar ze Catania en Phildar Partner 3 verkochten voor €2,00 per bolletje of 6 bolletjes voor €10. Ik was nog op zoek naar een aantal kleuren, gelukkig kon ik na enige tijd vinden wat ik zocht of wat ik goed genoeg vond.
Het zijn 2 bruine bolletjes geworden, voor een aapje dat ik wil gaan maken, 1 donker groene (had alleen nog maar licht groen) een soort licht oranje en 2 kleuren die dus op mijn verlanglijstje stonden, strawberry en grape.



Ook wilde ik ook nog op zoek naar een leuk lapje stof, zodat ik die kon gebruiken bij mijn knuffels als oortjes of op de voetjes. Ik kwam al eerder een stand tegen met stofjes, maar daar betaalde je voor een lapje stof al snel €4. Net voordat we hal 1 uit liepen was er nog een stoffenkraam, daar heb ik maar een stofje gekocht. Het is niet helemaal zoals ik het in gedachten had, maar dan kan ik het tenminste uitproberen.

De rest van de spulletjes heb ik allemaal in de 2e hal gekocht. Naar mijn idee staan daar altijd meer en leukere kraampjes, maar daar moet je dan nog snel doorheen omdat de dag al half om is.....

Bij de stand van De leukste taarten shop, heb ik nog 2 setjes kerst koekjesuitstekers gekocht. Ook daar ga ik geen koekjes mee maken, maar andere leuke dingen.
Daarna volgde een setje kerstlintjes, 2 zakjes knoopjes en een rolletje masking tape.



Uiteraard wilde ik even bij de stand van Echtstudio kijken, maar daar was het zo druk....ik kon amper bij het garen komen. Uiteindelijk heb ik alleen 2 zakjes veiligheidsoogjes gekocht....

Ineens kwamen we bij een stand uit waar ze kook- en bakmagazines verkochten. Daar lagen 2 leuke exemplaren om taarten te maken. Begint de mevrouw van de stand te vertellen dat alle bakexemplaren gebundelt zijn in 1 groot boek....voor €6! Dat kon ik natuurlijk niet laten liggen.....en nu heb ik dus 200 taartrecepten om uit te proberen :D


Vlak voordat we naar huis ging heb ik bij Pipoos nog snel een zak vulmiddel gekocht (al vraag ik me nogsteeds af of deze bij Echtstudio niet alsnog goedkoper was...)
Maar toen had ik toch bijna mijn buit bij elkaar. Ik ging tevreden naar huis :D


Volgend jaar zeker weer.......

2 opmerkingen:

  1. wow een flinke buit!!! moeilijk om je in te houden he als je al dat moois ziet?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha ja het is zeker moeilijk om je in te houden. En daar lag alles bij elkaar, veel makkelijker als 10 winkels aflopen en dan maar hopen dat je vindt wat je zoekt.

      Verwijderen