woensdag 16 januari 2013

Deken update


Een aantal weken geleden, liet ik jullie mijn nieuwe kleurencombinatie zien.




Nadat ik mijn wolbestelling bij woolly.nl binnen had, ben ik direct begonnen aan mijn deken. Na de eerste rij heb ik nog even getwijfeld of het blauw niet te donker werd, maar de twijfel was snel weg toen ik eenmaal verder ging. Het roze en gele haalt het blauwe helemaal op en zorgt ervoor het niet te hysterisch wordt.



De deken is nu 1 meter breed en ongeveer 25cm lang. Hij moet ook ongeveer 1 meter lang worden. Het duurt dus nog een hele tijd voordat hij klaar is. Waarschijnlijk wordt het een dekentje voor van de lente/zomer om mijn koude voetjes onder te verbergen als ik buiten zit. Ik wordt er nu al blij van.



Na mijn vorige blog werd nog gevraagd welke kleuren ik gebruikt heb, nou daar komen ze:
Plum wine
Lemon
Soft green
Aqua mist
Lavender blue
Country blue

allemaal van Caron Simply Soft. Ik haak deze deken met haaknaald 6 (maar ik haak dan ook erg strak!)


Hij lijkt zo een beetje hysterisch, maar dat valt in het echt wel mee (gelukkig) :D

6 opmerkingen:

  1. Ow, dit wordt een heel mooi dekentje, prachtig! Als het af is mag je tijdens het gebruik niet meer je benen normaal onder tafel houden hoor, dan ziet niemand hoe mooi het dekentje is! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke steek. Ben benieuwd hoe je die maakt.
    Veel haakplezier aan je mooie dekentje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De steek is eigenlijk niet zo moeilijk....tis een beetje gezichtsbedrog. Maar hij staat hier uitgelegd
      http://winkieflash.nl/2012/10/15/free-pattern-groovy-ghan/

      Verwijderen
  3. It's looking fabulous - I love Winkie's patterns - so cute!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. It looks great so far! :) Thanks for using this pattern. I just finished a blanket the same size as you're making yours, and if you set your mind to it you'll complete it in no time! :)
    xo,
    wink

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat wordt dat ontzettend mooi!
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen