woensdag 6 februari 2013

Seasonless scarf

Enige tijd geleden (in december al) was ik weer begonnen met het haken van een sjaal. Nog een zul je wel denken.....ja nog een. Maar dit keer 1 die is bedoeld voor binnen en dus meer voor de decoratie ipv voor de warmte.

Het patroon, daar was ik snel aan uit. Ik had deze sjaal al eens gepined en toen ik wist dat ik een sjaal wilde maken was de keus heel makkelijk. Het werd de seasonless scarf van Lion Brand. Ik vind de kleur van het voorbeeld nogsteeds echt super. (ik wil denk ik ooit nog een keer een mintgroene en gele sjaal......wie red mij van mijn sjaalobsessie?)



Ik ging op zoek naar garen en kwam uit op Phildar Partner 3,5 welke dezelfde samenstelling heeft als Phildar Partner 6 (waarmee ik mijn granny stripe sjaal en deken mee heb gemaakt). Ik koos voor de kleur Renne, dat een beetje grijs maar ook bruin is. Ik wilde eigenlijk grijs, maar dat wordt al snel joggingpakken grijs en dat wilde ik nu net niet.

Ik heb het patroon wel een beetje aangepast, zodat hij iets breder werd (ik kwam niet helemaal uit met de clusters die aangegeven werden) Uiteindelijk was het een heel gemakkelijk patroon, zeker als je het eenmaal door hebt. Helaas was ik ook heel snel door mijn garen heen en hadden andere dingen even voorrang waardoor hij heel lang bleef liggen.

Ik had gehoopt met 3 bollen genoeg te hebben. De sjaal was toen 140cm lang, maar dat was niet genoeg. Dus toen maar naar de winkel en nam voor de zekerheid 2 bollen. Maar na 1 bol was hij gelukkig lang genoeg en was hij klaar.

Hij is nu 25cm breed en 195cm lang. Dit lijkt heel lang, maar nu kan ik hem gewoon heel losjes om mijn nek. De sjaal is wel nog wat stijf...maar denk dat dit door het dragen ook wel beter wordt.


Wat ook heel fijn was, na het afhechten was ik ook echt klaar. Niets geen randje of wat dan ook meer nodig. De sjaal heeft zelf al een rechte rand, dus dat scheelde weer.

2 opmerkingen: