woensdag 3 oktober 2012

Herfst

Het is weer herfst in Nederland. En daar baal ik van, want herfst (en winter) zijn koud, je hebt steeds dat gehannes met wat je aan moet en als je pech hebt wordt je ook nog nat als je buiten komt.

Toen het nog mooi weer was, had ik al wat inspiratie opgedaan op Pinterest over mooie herfst en winter mode. Alleen lukt het mij niet goed als die mensen op het plaatje. Ik ben denk ik niet zo goed in het combineren van kleding en het uitzoeken/kopen van kleding die goed te combineren is.
Via Pinterest kwam ik wel op een blog uit van iemand die datzelfde probleem had en zij heeft een soort van richtlijnen opgesteld over waar je kledingkast uit zou moeten bestaan of waar je op kunt letten als je kleding gaat kopen. Deze richtlijnen proberen nu te gebruiken, maar het is nog niet zo makkelijk.

En met de komst van de herfst, had mijn broer(tje) ook weer nieuwe kleding nodig. Met hem winkelen is altijd een hele opgave maar ook een belevenis. Vooral de eerste paar keren waren een opgave (scheelt dat hij maar maximaal twee keer jaar wil gaan winkelen). Alles wat we uitzochten was niet goed genoeg en alles was stom. Het moest vooral zwart zijn, niet te veel poespas en vooral heel wijd. Het scheelde wel dat we meestal maar naar 1 winkel hoefde. Daar kocht hij dan alles, als in 5 broeken, 3 truien en wat ondergoed ofzo en dan was hij klaar. Toch was het ook wel een belevenis, hij is heel kritisch maar niet over de prijs. Hij keek gewoon nooit en pinde het hele bedrag uiteindelijk alsof het niets was :D

De laatste paar keren begint het wat te veranderen, hij heeft een mening (waarin hij dan ook echt benoemd wat er niet goed aan is), maar durft ook gewoon medewerkers van winkels aan te spreken. Ook de winkels worden diverser, het gaat wat gemoedelijker. Behalve als hij DE broek niet kan vinden in zijn maat, dan wordt hij chagi. Maar dat mocht ook wel, want het was eens een keer iets anders als een wijde, donkere g-star spijkerbroek! Het wordt nog wat met hem ;)
De vorige keer hoefde ik helemaal niets te doen (kon ik ook niets fout doen, scheelt weer ;) ) hij stuurde gewoon een medewerkster erop uit, of zij liep voor hem en hij keurde het goed of af natuurlijk. :D
En hoe erg hij het ook vindt om met mij te gaan winkelen (hij vraagt me wel steeds opnieuw, dus of het werkelijk zo erg is....) hij wil wel horen wat ik er van vindt en meestal luistert hij ook wel, behalve als hij er blij mee is en ik niet. Hij blijft eigenwijs ;)


Maar weer terug naar mijn eigen leed dat kledingkast heet.....
Op die blog die ik gevonden had, wordt er ook gesproken over een 30x30 challenge. Je moet dertig outfits maken met dertig kledingstukken. Dit zou eigenlijk wel goed voor mij kunnen zijn, maar geen idee welke dertig dingen ik daarvoor kan gebruiken.....mijn kast is nog niet zo veelzijdig.

Enige tijd geleden had ik beloofd dat ik mijn schoenencollectie eens zou showen, schijnbaar schijnt niemand te geloven dat ik op hakken loop (of ik het kan zijn de menige nog over verdeeld). De totale schade aan schoenen is nu, 4 laarzen (waarvan 1 zonder hak), 2 half hoge laarsjes (waarvan ik niet weet of 1 paar nog aan ga doen), 2 enkellaarsjes, 1 veterlaarsje, 2 pumps (waarvan ik op 1 nog niet kan lopen) en 1 paar wedges, ow en 1 paar sneakers. (sandalen en slippers tel ik ff niet mee he mensen)
Valt toch best nog mee??!!!

Laarzen vlnr H&M (hak 11,5cm), Invito (hak 9cm), Invito (hak 8cm) en mijn Uggs


Enkellaarsjes vlnr, Invito (7cm), Mango (hak 6cm), Van Haren (10cm)

Laarsjes vlnr Invito en Durlinger

Bijschrift toevoegen


Sneakers, All Stars

Koude voeten zal ik zeker niet krijgen deze winter ;)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten