donderdag 4 oktober 2012

Voorbereiding op de winter

Omdat ik zo'n koukleum ben, ben ik alvast begonnen met een paar voorbereidingen op het weer.

Ik heb twee grote sjaals gehaakt, waarvan 1 een cowl is geworden en de andere is een granny stripe sjaal geworden. Beide zijn erg zacht en lekker warm.

De cowl is in totaal 2meter lang en ongeveer 25cm breed. Ik heb hem gehaakt met haaknaald 15 en heb 3 bollen Bravo Big gebruikt hiervoor.




De andere sjaal heb ik met Phildar Partner 6 gemaakt. Daar zaten een aantal erg mooie kleuren bij en het garen is lekker zacht. Uiteindelijk heb ik zes kleuren gekozen, rood, roze, blauw, heel licht blauw, wit en een soort bruine/taupe achtige kleur. Ook heb ik gebruik gemaakt van de random stripe generator daarbij kun je je kleuren aangeven en dan maken zij een streepjes patroon voor je. Het patroon wat je leuk vindt sla je op en kun je gebruiken voor je sjaal, trui, deken of wat dan ook. Zo kun je dus voorkomen dat je steeds de kleuren in dezelfde volgorde gebruikt.








Verder heb ik nog een aantal andere dingen gehaakt. zoals dit schattige konijntje


En deze gigantische giraf (60cm zonder benen)



En dit granny square kussen











2 opmerkingen:

  1. Hoi Tamara,

    Mooie creaties allemaal. Hoe ben je aan het patroon voor de giraf gekomen? Ik zou die ook graag maken!

    Groetjes, Aniek

    BeantwoordenVerwijderen