maandag 22 oktober 2012

Verrassing

Een aantal weken geleden, maakt een goede vrienden van ons bekend dat ze zwanger zijn. Uiteraard ging ik direct nadeken over wat ik dan kon haken voor hun als cadeautje.

Al snel kwam ik tot de conclusie dat slofjes het leukste waren. En als ik opschoot kon ik ze nog afhebben voor de verjaardag van haar. Zo gezegd zo gedaan zou je denken.....maar niet heus :P

Ik moest natuurlijk eerst een patroon uitzoeken, helaas waren de meeste patronen, betaalde patronen maar dat heb ik er voor over. Uiteindelijk zijn het Crocodile stitch booties geworden.

Toen op zoek naar garen. En natuurlijk hebben ze alleen leuk garen in de VS en kost het een godsvermogen om dat te laten verschepen....helaas...
Dus maar naar mijn lokale wolwinkeltje en die mevrouw weer lastig gevallen met 10duizend vragen :P
Uiteindelijk is het een sokkenwol geworden met een beetje elastiek in.



Na wat gepruts had ik het eerste slofje af. Het was best lastig om te begrijpen wat er bedoeld werd in het patroon, dus na een aantal keer lezen, maar gewoon proberen en hopen dat het eruit zou zien als het zou moeten.

Slofje half af
Gelukkig is het allemaal gelukt. Maar toen moesten er ook nog knoopjes uitgezocht worden. Ik had via Etsy al een hele hoop leuke gevonden, maar vaak duurt dan het verzenden heel lang en dat wilde ik toch niet gokken. Uiteindelijk bij een Nederlandse webwinkel leuke vierkantje knoopjes gevonden.

De knoopjes waren de volgende dag al binnen en konden de slofjes afgemaakt worden :D

De knoopjes houden het slofje bij elkaar en kunnen dus ook geopend worden


Foto's zijn in het donker gemaakt vandaar het kleurverschil

Gisteren kon ik de slofjes eindelijk geven. En ze zijn goed gekeurd, mijn vriendin vond ze erg leuk......wat een opluchting :D

Op naar het volgende project.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten