zaterdag 24 november 2012

Foutje bedankt.

Eigenlijk zou hier een blogje moeten staan over de superdeluxe taart die ik voor mijn verjaardag had gemaakt......
Op de KreaDoe beurs heb ik een taartenbakboek gekocht en daarin stond ook een taart gemaakt met (neger)zoenen! Die moest ik natuurlijk een keer maken. Het leek allemaal niet zo moeilijk, maar helaas moest je daarvoor twee schuimbodems maken. En nu ben ik er dus achter gekomen dat een schuimtaart niet zo heel gemakkelijk is als het eruit ziet.

Ik had fijn alle ingredienten gekocht en precies gedaan wat de beschrijving zei en toch zijn ze mislukt. Na 2,5 uur in de oven waren mijn schuimbodems nog niet hard genoeg en niet ver genoeg gedroogd. Dus nog maar een uur in de oven op een hogere stand. Dat leek voldoende......Totdat ik de rest van de taart wilde maken en de bodems van het bakpapier wilde halen.
De rand van de bodems was hard genoeg geworden, maar het binnenste nog lang niet! Dus alles bleek plakken en brokkelde af......Daar ging mijn taart. :(

Uiteindelijk maar taart bij de bakker gehaald, die was gelukkig ook heel erg lekker.


Ook kwam ik er afgelopen week achter dat ik al enige tijd verkeerd aan het haken ben. Sinds ik weer begonnen ben met haken halverwege dit jaar heb ik mijn vaste steeds verkeerd gedaan en er een soort stokje van gemaakt.
Daardoor kreeg ik steeds grote gaten in mijn haakwerk en werden mijn werkjes lekker groot.....(ik vond het al zo raar dat mijn werkjes nu ineens wel de afmeting kregen die voorgeschreven werd. Eerder werd alles veel kleiner omdat ik best strak haak).

Ik werd er via een forum op gewezen en ik geloofde ze eerst niet....maar na een aantal keer weer de beschrijving bekeken te hebben, kwam ik tot dat conclusie dat ik het inderdaad fout deed......foutje bedankt.


Nu maar weer verder op de goede manier.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten