vrijdag 16 november 2012

Frosty the Snowman

Naast mijn Kerstman en Rudolf wilde ik ook een sneeuwpop maken. Een aantal jaren geleden heb ik zelf een sneeuwman gekocht, maar ik wilde er ook 1 zelf maken. En ze zouden vast wel vriendjes worden.....

Maar ja, dan ga je internet afspeuren naar een leuk patroon en dan blijken er veel leuke sneeuwmannen te zijn.....
Deze had ik al eerder gepind op Pinterest, maar ik vond het een beetje veel geld voor zo'n kleine sneeuwpoppetjes
Later kwam ik een grotere sneeuwman tegen en die stond me eigenlijk wel aan. Het idee dat hij echt een wortel als neus heeft en stokken als armen, is gewoon heel leuk. En daardoor lijkt hij ook echt op een sneeuwman.


Toch wilde ik de andere sneeuwmannetjes erin verwerken, dus heb ik de muts en sjaal met gemĂȘleerd garen gemaakt in plaats van 3 verschillende kleuren (kwam ook omdat ik niet zo'n donker groene kleur had).

Toen ik met het lijf bezig was heb ik nog getwijfeld of ik korrels in het lijfje zou doen, zodat hij goed zou blijven staan. Uiteindelijk heb ik dit niet gedaan, en nu heb ik er een beetje spijt van.
Ik heb namelijk de schoenen van Frosty niet gemaakt.....naar mijn idee heeft een sneeuwman geen schoenen. Maar nu blijft Forsty niet zelf staan :( hij heeft een beetje ondersteuning nodig.)



Andere amigurumi hebben vaak nog een staart of benen waarop ze kunnen leunen, maar Frosty heeft dus alleen maar de onderkant van zijn lijf en ik krijg het niet zo gevormd dat hij blijft staan......
Wel denk ik dat het een gedeelte ligt aan de muts. Deze is namelijk best groot en zwaar. Ik heb de nek van Frosty ook al aan moeten passen anders kiepte hij steeds achterover als hij zijn muts op had.
(te dunne nek, die niet goed gevuld is en te zware muts zijn geen goede combi)

Doordat ik de nek aan heb moeten passen, zit zijn hoofd best dicht op het lijf en omdat hij ook nog een sjaal om heeft, was er geen plaats meer voor een mond. Ik zou hem er wel nog op kunnen zetten, maar dan wordt het heel druk en de mond valt dan waarschijnlijk toch weg in de sjaal en onder de neus.....

Hier is goed te zien, dat er weinig ruimte over is.....foto is alleen 's avonds gemaakt, dus het licht is niet zo geweldig.


Ik vind de muts nogsteeds erg leuk :D

Frosty staat nu nog in de boekenkast samen met de rest van mijn gehaakte knuffels, maar krijgt strax echt een prominent plaatsje in de kamer net als de Kerstman en Rudolf.

Ik denk dat volgend jaar Hogar the Moose aan de beurt is ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten