vrijdag 14 december 2012

Nu dan echt: Kerst!

Ik had het al eerder over kerst en de voorbereidingen die ik daarvoor aan het treffen was.

Op 1 december was dan ook de eerste taak; een kerstboom kopen!
Jarenlang hebben we een neppe boom gehad, maar nu ik het zelf voor het zeggen had, wilde ik weer een echte.

Wij dus op weg naar de Praxis om een boom uit te zoeken. We meende dat we best een mooie hadden gekocht, totdat we thuis waren.
De boom bleek scheef in zijn pot te staan en de wortels waren helemaal door de pot gegroeid. Die bleef dus nooit rechtop staan. We hebben hem toen zelf nog maar in een pot gezet in de hoop dat hij toen wel bleef staan. (uiteindelijk viel hij, opgetuigd en al, nog om, maar nu staat hij en blijft hij staan).



We hebben een aantal ballen, in de kleuren blauw en bruin/grijs (soort taupe idee) aangevuld met een aantal fouten en rieten ornamenten. Ik ben er blij mee ☺


Ook heb ik een aantal slingers/garlands gemaakt, met behulp van de koekjesuitstekers en papier die ik op de Kreadoe beurs gekocht heb. (idee gejat van pinterest)

Verder heb ik de eettafel aangekleed met een aantal wijnglazen. Wijnglazen? zul je wel denken. Ja wijnglazen! Naar dit idee, dat ik op pinterest tegen kwam.


Ik kan haast niet wachten, totdat ik ze met kerst kan aansteken. Ben erg benieuwd hoe het er dan uitziet.

Nu kwam ik vandaag nog deze uberschattige uiltjes tegen.....die kunnen uiteraard niet ontbreken in mijn boom/in mijn huis. Dus die ga in nog even snel in elkaar frubelen ;)

Uiltjes zijn van "A morning cup of Jo"

Ik ♥ kerst.....als het nu ook nog een witte kerst wordt, ben ik helemaal tevreden :D

2 opmerkingen:

  1. Wat mooi, gezellig allemaal!
    Dat met die wijnglazen is echt subliem :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er allemaal gezellig uit ... maar wat een leuk idee zo met de wijnglazen !!

    BeantwoordenVerwijderen