vrijdag 2 augustus 2013

Schutting veranderingen

Zoals jullie misschien wel weten, zijn er hier in huis nog allerlei dingen die ik wil veranderen en aanpakken.

Een stuk schutting hoort daar ook bij (en eigenlijk onze hele tuin, omdat hij vooral heel kaal is). Maar de schutting is echt een doorn in mijn oog. Dit stuk schutting staat er al zo'n dertig jaar en dat is te zien. De buren hadden aan hun kant ook nog een klimop tegen deze schutting staan, die de schuttig aardig heeft toegetakeld. De klimop groeide er ook helemaal doorheen, zodat hij ook aan onze kant groeide.

Nu de buren de klimop hebben weggehaald, is goed te zien wat klimop doet voor een schutting (vrijwel niets goeds). En ik kreeg het idee om de schutting wit te beitsen en er wat leuks van te maken. Helaas was vriendlief het hier niet mee eens, maar een gedeelte van mijn plan zette ik toch door.

Ik verzamelde wat flesjes (Desperados en Jillz) en besloot deze te verven. We hadden nog wat verf staan van onze slaapkamer (groene en witte) waarmee ik de flesjes kon verven.

  

Helaas lukte dit niet helemaal en droogde de verf door het heette weer iets te snel, waardoor er allemaal bubbels en golfjes zijn ontstaan in de verf. Maar dat is niet zo erg.

Hier zijn de flesjes nog leeg en je krijgt een goed idee van hoe de schutting eruit zag toen hij nog helemaal kaal was.

Verder kocht ik bij de Action wat lampionnen om onder ons afdak te hangen (lampionnen zijn wat lastig op de foto te zetten, zeker in het donker). Tevens zorgde ik voor een zomers uitzicht met een poster van de Flow en wat wensbootjes.


Nadat de flesjes door waren hing ik ze aan de schutting. Maar er moest natuurlijk wel wat in komen te staan. Na een tip van iemand op Instagram, besloot ik wilde bloemen te gaan plukken. Dit was wat lastiger dan gedacht (de gemeente had net alle bermen gesnoeid) maar ik vond toch voldoende om de flesjes te vullen.



Ik vind het een hele verbetering, wat vinden jullie?

1 opmerking:

  1. ziet er vrolijk uit ! wij hebben ook klimop tegen de schutting omdat ik dat mooi vind. Bij een muur is het eraf gehaald en dan heb je de sporen nog. me een steen over de muur schuren haalt veel weg. als je de schutting mooier wil hebben kan je deze een keer met bleekwater boenen dan wordt ie lichter en doorleefder. Liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen