maandag 23 september 2013

Eerste gebreide muts

In ons miniweekendje, kwam ik op vrijdagavond langs een hobbywinkel. Door de grote winkelruit kon ik goed zien dat de winkel vol lag met garen! Zaterdag gaf ik vriendlief's tante een goedbedoelde "uitbrander" waarom ze me niet op de hoogte had gesteld van deze winkel. Tante zelf is net zo gek van haken, breien en handwerken als ik, maar kan helaas niet meer alles door haar artrose :( Maar zij wilde ook graag even naar de winkel.

Dus zaterdagmiddag na ons rondje wandelen, zochten we de winkel op. Eenmaal binnen vond ik het garenaanbod wat tegenvallen, totdat ik een grote tafel spotte met heel wat mooie bollen Bravo Big Rainbow en Bravo Super Big (breien op breinaald 20!) erop. Het was de nieuwe wintercollectie die gebruikt kon worden om mutsen en sjaals te breien.
Om mee te breien ja. Ik baalde wel want breien kan ik niet en de muts en sjaal van het patroon waren wel erg mooi.
Ik besloot 1 bol mee te nemen en thuis wel te kijken wat ik zou doen.


's Avonds in het hotel baalde ik al direct dat ik niet ook breinaalden gekocht had. Want ik moest en zou het leren en die muts maken. Het liefst nu direct.

Op dinsdag reed ik naar mijn eigen wolwinkel en kocht daar 2 breinaalden en ging aan de slag. Ik merkte wel dat breien een stuk moeilijker is dan haken. Maar ik zette door, bekeek veel Youtubefilmpjes en haalde zo'n 6x alles uit.


Op donderdag snapte ik het eindelijk hoe het moest (ik had ook nog eens een patroon uitgezocht met verschillende steken) en begon ik weer opnieuw. Maar rond een uur of 4 had ik mijn muts al af!


In mijn enthousiasme had ik het patroon niet heel goed gelezen, daardoor zitten er wat kleine schoonheidsfoutjes in. Maar dat is niet te zien.


Ik ben blij met het resultaat en ben van plan nog veel mutsen te gaan maken voor mijn shop(s).

1 opmerking:

  1. De aanhouder wint! Ik zie helemaal geen foutjes, alleen een heel goed gebreide muts.
    Het garen vind ik ook erg mooi, heb meteen zin om ook te gaan grasduinen voor garen.
    Op naar het volgende breiproject?

    BeantwoordenVerwijderen