maandag 9 september 2013

Vakantie uitjes #2

Mijn vorige verslag kwam op vrijdag online en daar was een reden voor. Diezelfde dag gingen wij namelijk een weekendje weg. Een grote vakantie zit er dit jaar niet in, en gelukkig was een weekendje weg een goede oplossing.

We gingen een weekendje op bezoek bij vriendlief zijn tantes. Die wonen in Hillegom en eigenlijk waren we nooit echt daar geweest en uiteraard zien we hun gewoon te weinig. Om toch een echt vakantiegevoel te hebben, gingen we van vrijdag tot maandag.

We vertrokken vrijdagmiddag en na het inchecken in het hotel, zijn we doorgereden naar Noordwijk. Nog even een paar uurtjes uitwaaien op het strand. Het was nog erg mooi weer, dus het was goed toeven daar.

Op zaterdag hebben we de hele dag doorgebracht met de tantes. We gingen daar ontbijten, zijn toen naar Zandvoort gereden en hebben daar een heel stuk gewandeld. En niet zomaar gewandeld, nee we reden naar de Amsterdamse Waterleidingduinen. Een erg mooi natuurgebied, waar het drinkwater van Amsterdam ingewonnen wordt. Maar er lopen ook verschillende dieren rond. Al vrij snel zagen we in de verte drie herten staan en die kwamen ons later nog eens voorbij gehuppeld.
De rest van de dieren wilde niet echt meewerken, maar dat gaf niet. De omgeving maakte veel goed.

Op zondag vertrokken we naar Leiden. We besloten om een rondvaart over de grachten te maken en doken nog even te stad in. De rondvaart was erg leuk en mooi om te zien. Vanaf het water ziet alles er toch heel anders uit.

's Avonds hebben we nog een rondje door Hillegom gewandeld. Ook daar is het erg mooi met veel grachtjes en leuke huisjes.

Op maandag wilde ik graag nog naar Amsterdam. Ook wilde we graag de expo van Pixar zien. We besloten die eerst te doen. Hierna hadden we helaas geen tijd meer om echt Amsterdam in te gaan.
De expo was leuk, maar niet wauw. Het scheelde ook dat we de hele documantaire gezien hadden die daar draaide anders waren we zo klaar geweest. Het leukste vond ik nog dat veel kleimodellen van alle figuren tentoon werden gesteld. Deze waren veel groter dan ik verwacht had en ook heel gedetailleerd. Helaas mochten we geen foto´s maken.

De rest van de week hebben we niet veel meer gedaan. Genoten van het weer, gefietst, de markt bezocht en ijsjes gegeten. Even lekker niets en bijkomen van een vol weekend.