maandag 7 oktober 2013

De Groote Peel

In onze vakantie wilde ik eigenlijk eens een keer gaan wandelen in de Groote Peel. Dat is voor ons eigenlijk vlak om de hoek, maar ik was er nog nooit geweest. (Mijn vader zei laatst van wel, toen we heel klein waren. Maar daar herinner ik me dus niets van).
Uiteindelijk kwam het er niet van en had ik de hoop een beetje laten gaan.


Totdat we de laatste zondag van September niets te doen hadden, het mooi weer was en we toch die kant op gingen. Vriendlief stemde schorvoetend in. Op internet had ik gezien dat er 4 wandelroutes waren. Een van 2km, een van 3km, een van 6km en een van 7km (deze loopt via de oostkant van het gebied).
We besloten de 6km route te volgen en gingen op pad.


In het begin baalde ik een beetje. Het was heel druk op het pad en veel joelende en jengelende kinderen. De 2km, 3km en 6km route lopen een stuk gelijk en later komt pas de splitsing.

Toen we de splitsing gehad hadden werd het ineens een stuk rustiger. De route was er mooi, vooral in het begin waar het pad langs een meer loopt en je echt midden op de hei loopt.


Kort na de splitsing liep de 6km route meer over zandwegen en liepen we meer langs akkers dan over de hei. Dit vond ik wat minder. Onderweg kwamen we wel nog een tweetal knuppelbruggen tegen, die nog voor een mooi uitzicht zorgde.

De route bleek uiteindelijk toch langer te zijn aangegeven. Mijn telefoon gaf aan dat we zo'n 7kilometer gelopen hadden. Wel hebben we flink doorgelopen, want we hadden er een uur en 10 minuten over gedaan.


Ik ben blij dat we toch gegaan zijn. De volgende keer zou ik de 7kilometer route wel willen lopen (ben benieuwd of dat die ook een kilometer langer is, dan aangegeven).



Geen opmerkingen:

Een reactie posten