maandag 10 februari 2014

Babymutsjes

Door de nicht van mijn vriend werd ik gevraagd om twee babymutjes te haken voor haar toekomstige dochter. Uiteraard wilde ik dit wel doen en vroeg haar wat voor mutjes ze wilde hebben. Na een avondje op Pinterest, veel foto's whats appen en ravelry afspeuren, waren er twee leuke mutsjes geselecteerd. Ook moest er garen besteld worden en de wenste kleuren werden uitgewisseld.

De gewenste kleuren waren vooral erg roze! Maar het stoere grijs zorgt voor een mooi contrast en maakt het niet te tuttig. Voor dit project wilde ik per ce met Caron Simply Soft werken omdat dit gewoon super zacht is (en ik dacht heel veel garen nodig te hebben)....


De gewenste mutsjes waren een elf hat en een simpel mutsje met twee lange "rapunzel"staartjes. Ik begon met de elf hat en wilde eigenlijk alle vier de kleuren in het mutsje verwerken. Dit werd echter een hele kermis en totaal niet schattig. Ik begon overnieuw en besloot steeds met twee kleuren te werken. De elf hat werd zacht roze met hard roze. En het andere mutsjes roze met grijs.


Zulke kleine mutsjes gaan super snel en zijn erg leuk en makkelijk te maken. Dit soort opdrachten kan ik wel vaker maken!
Uiteindelijk was ik tevreden met het resultaat en konden ze als een pakketje naar de toekomstige mamma. De mutsjes zijn goed aangekomen en goed ontvangen. Ik ben benieuwd hoe het er straks uitziet, zo'n pasgeboren baby met mijn mutsjes.

3 opmerkingen:

  1. Those look really cute!! I always loose patience to crochet or knit baby items because they are so tiny!

    BeantwoordenVerwijderen