maandag 30 december 2013

Jaaroverzicht 2013

Ik denk dat 2013 mij heeft gebracht wat te verwachten valt bij zo'n ongeluksgetal. In grote lijnen was het een ramp jaar. Als ik beter na ga denken waren er ook zeker leuke dingen.

School
Ik begon aan het begin van het jaar aan mijn afstudeeropdracht in Eindhoven. Dit ging een tijd goed, tot ongeveer halverwege. Daarna ging het wat bergafwaarts. Uiteindelijk ben ik gezakt voor mijn afstudeeropdracht en ook een herkansing mocht niet baten. Ik ben nu nog hard opzoek naar een nieuwe afstudeeropdracht en hoop in het nieuwe jaar zo snel mogelijk te beginnen.

Haken (en breien)
Halverwege januari opende ik mijn eigen winkeltje op Etsy. Het duurde een hele tijd voordat ik iets verkocht, maar ondertussen heb ik via Etsy al drie orders gehad. Heb ik in een plaatselijke wolwinkel al twee dingen verkocht. En ik verkocht een sjaal aan mijn moeder, een goede vriendin en mijn kerstman van vorige jaar aan een dorpsgenoot.
Mijn laatste order via Etsy ging helemaal naar Canada. Helaas ging dit met wat tegenslag, maar ook daar leer ik van.
Ik heb ook visitekaartjes laten maken en heb een eigen Facebookpagina gemaakt. Ik ben er best een beetje trots op. Ow en ik leerde mezelf dus breien. Het is moeilijker dan haken, maar het geeft een mooi resultaat.

Hardlopen
Ik ronde mijn hardloopschema af, net na het nieuwe jaar. Toen iedereen binnen bleef omdat er teveel sneeuw lag. Ik hou van rennen in de sneeuw (en van sneeuw zelf). Ik nam deel aan drie hardloopwedstrijden en ik raakte geblesseerd. Ondertussen ben ik weer opnieuw begonnen en heb ik een (gratis) loopgroep gevonden, waarmee ik wel eens meeloop.

Beugel
Ook over mijn beugel heb ik een aantal keren geschreven. Dit gaat erg goed, zelfs de kaakchirurg stond er van te kijken. Het gaat ook vrij snel. In het begin dacht ik dat het me lang zou duren en de dagen af zou tellen tot die twee jaar om zouden zijn. Maar het is voorbij gevlogen en het resultaat wordt steeds meer zichtbaar.

Overig
In privésfeer was het ook niet zo'n mooi jaar. In korte tijd hadden we veel ziekenhuisbezoeken en drie begrafenissen. Daar wordt een mens niet vrolijk van.
Wel denk ik dan vriendlief en ik iets meer zijn gewend aan het samenwonen en wordt het huis steeds meer eigen. We hadden ook eens eindelijk drie weken achter elkaar zomervakantie, waarin we genoten van het mooie weer. Veel wandelde en een weekendje naar Hillegom gingen.


Al met al was het een afwisselend jaar en is er gewoon veel gebeurd. Ik hoop dat 2014 wat meer rust en regelmaat geeft en weer meer leuke dingen.

Voor volgend jaar wil ik proberen dingen wat anders aan te pakken hier op mijn blog. Ik wil jullie op de hoogte gaan houden van mijn challenge en andere zaken zoals mijn beugel en het hardlopen. Ik ga daarom denk ik eens per maand een soort persoonlijke update inlassen, zodat ik jullie op de hoogte kan houden.
De rest zal nog voornamelijk veel haken en breien zijn, daar komen jullie voor toch?

Uiteraard hoop ik vorderingen te maken qua verkopen, blogbezoekers, likes en dat soort dingen. En uiteraard afstuderen! Dat heeft ook wel prioriteit.




Ik wens iedereen een knallend uiteinde en een gelukkig en voorspoedig nieuwjaar!!!!

1 opmerking: