maandag 2 januari 2012

2012!!!!

Iedereen een gelukkig en zalig nieuwjaar!!!!! 
Ik hoop dat iedereen een fijne kerst en jaarwisseling heeft gehad en nu helemaal klaar is voor het nieuwjaar.
Ik ben er klaar voor en was ook even helemaal klaar met 2011 en hoop gewoon dat 2012 iets vrolijker wordt voor mij.

Halverwege 2011 was ik het namelijk ff helemaal zat op nog thuis te wonen en ik was nogsteeds niet klaar met school en het duurde maar en duurde maar.
Voor de herfstvakantie leek er ineens verandering in te komen, want pap ging met zijn nieuwe vriendin opzoek naar een huis en dat hebben ze echt heel snel gevonden. En toen was het ineens heel snel geregeld.
Het was eigenlijk al een hele tijd heel logisch dat pap ging verhuizen en mijn vriend en ik dan in dit huis bleven wonen. Maar ja, dat moet je natuurlijk wel een hypotheek krijgen om het huis te kopen.

Gelukkig hebben we een hele fijne tussenpersoon gevonden, die ons informeert maar ook meedenkt en mee helpt. We hebben ondertussen het koopcontract getekend, er is een taxatierapport gekomen en we hebben de hypotheekofferte getekend. En als nu verder alles goed gaat, kunnen we op 1 maart onze leveringsakte tekenen en is het huis officieel van ons!
Op diezelfde dag gaan pap en M. ook naar de notaris. Zij moeten dan eerst nog gaan schilderen enzo dus waarschijnlijk hebben we niet direct op 1 maart het huis voor ons alleen, maar het zal dan niet lang meer duren.

Ook hebben we besloten om een geregistreerd partnerschap te sluiten ipv te kiezen voor een samenlevingscontract. We moeten hiervoor op 29 februari naar de gemeente :D.....waarom 29 februari zul je denken, nou daar is een reden voor. Op die dag kennen J. en ik elkaar 8 jaar (eigenlijk maar 2 jaar want zo vaak is het geen 29 februari ;)) en is voor ons dus wel een beetje speciaal.

Ook heb ik net voor de kerstvakantie te horen gekregen dat ik vanaf februari fulltime kan gaan werken, in ieder geval tot augustus. En school dan, zul je denken......nou ik moet nogsteeds 2 toetsen halen maar die worden pas in oktober weer gegeven......! Dus tot die tijd kan ik weer niet verder en heb ik dadelijk dus een vertraging van een jaar....fijn (not)!
Maar goed, dit is een fijne overbrugging en zo kan ik lekker bijverdienen. Het is een baantje bij het notariskantoor waar ik een aantal jaar geleden ook stage heb gelopen en zij konden mijn hulp gebruiken, dus een win-win situatie.

Maar eventjes terug naar december vorig jaar :P Kerstmis.....Sinds pap en mam gescheiden zijn een hele heisa om te organiseren zodat iedereen tevreden blijft en het wordt er niet leuker op zeg maar.....het is niet meer zoals vroeger zeg maar....:(
Maar goed, ik dat dit jaar besloten dat ik geen zin had om bij schoonouders te gaan eten.....dus dan komen ze maar naar ons. Ik heb een heel kerstmenu samengesteld en dat terwijl ik niet eens kan koken en ik had de gerechten dus ook nog nooit eerder gemaakt. Ik heb mijn nieuwe service uit de kast getrokken en mocht voor 1 dag eventjes doen alsof al alles van mij/ons was.

Het menu bestond uit:
- Pastijtje met ragout (lekker simpel uit blik)

- Zelf gemaakte tomatensoep van geroosterde tomaten

- Varkenvlees met Dijonmosterdsaus
- Kipfilet met champignonsaus
- Aardappeltaartjes
- Twister friet
- Verse bonen en erwten

- Bosbessen citroen taart
- Vianetta

Ik moest mijn tantes beloven dat ik foto's zou maken als bewijs. Dus bij deze:

De soep
Het vlees

Gezellig
De aardappeltaartjes, bonen en saus
Bijschrift toevoegen

De bosbessen citroen taart



Het smaakte gelukkig allemaal heel goed, maar de volgende keer moet ik zelf wat aanpassingen doen. Gelukkig is niemand ziek geworden of honger geleden ;)


Ook heb ik nog een aantal dingen van mijn Dayzeroproject lijst af kunnen strepen. Ik heb een wens gedaan op 11-11-11 om 11:11, ik heb iemand gezoend op oudjaarsavond (niet zo moeilijk), ik heb een nieuwe telefoon gekocht (een HTC Wildfire S) en ik heb een knuffel van Christel Krukkert gehaakt (Gijs de ijsbeer, Pip de Pinguin is in de maak).

Gijs de ijsbeer



Nu moet ik nog zorgen dat er ook daadwerkelijk 101 dingen op mijn lijstje komen te staan......

Groetjes Tamara

Geen opmerkingen:

Een reactie posten