maandag 5 maart 2012

Grootgrondbezitter

Hallo allemaal,

Er is ondertussen weer veel gebeurd. Zo heb ik mijn laatste keren bij Toverland gewerkt, wat wel erg leuk was maar ook wel beetje jammer. Al vind ik het nu wel fijn dat ik ook echt weekend heb en we zaterdag en zondag helemaal niets hoeven, behalve wat we zelf inplannen.

Daarnaast ben ik weer bij mijn oude stageplaatst begonnen, dit is ook erg leuk maar in het begin moest ik toch nog wel ff wennen. Het is redelijk druk op het werk dus soms heb ik ook heel druk en dan ineens weer niet omdat ik niet kan helpen. Maar het gaat steeds beter en vergeet steeds minder ;)

Als 1 februari eenmaal geweest is, komt 29 februari en 1 maart ook wel heel snel dichterbij.....afgelopen woensdag was het dus zo ver....Jelle en ik gingen een geregistreerd partnerschap aan. Dit klinkt heel duur en moeilijk enzo maar stelde echt niets voor en binnen een kwartier ofzo stonden we weer buiten. Handtekening zetten en klaar. Maar met de hele familie in een klein kamertje is het toch wel een beetje gek en giebelig. 's Middags zijn we met mijn vader, broertje en schoonouders gaan uiteten, was erg gezellig. En 's avonds kregen we nog wat bezoek.

Donderdag moesten we om half 9 al bij de notaris zijn. We waren veel te vroeg, maar dat was niet erg. Ook daar stonden we binnen een half uur weer buiten. Wat handtekeningen zetten en klaar. Nu zijn we dus eindelijk eigenaar van ons eigen huisje, of zoals ze bij mij op het werk zeggen; grootgrondbezitter....:D
Daarna zijn we nog naar de Trendhopper geweest en hebben we een kledingkast gekocht. 's Middags zijn er al mensen geweest om pap zijn kledingkast op te komen halen (ik had hem op marktplaatst gezet). En 's avonds zijn we bij mijn vaders nieuwe huis gaan kijken....

We hoeven gelukkig niet heel veel te veranderen in het huis, omdat we vorige jaar de woonkamer al gedaan hebben. Nu willen we als eerste de grote slaapkamer, de overloop en trap aanpakken. Voornamelijk omdat deze allemaal dezelfde vloerbedekking hebben en deze echt aan vervanging toe is, maar ook omdat wij op de grote slaapkamer willen gaan slapen (slapen nu op zolder). We hebben dus al een kledingkast gekocht, maar we hebben laatst ook al laminaat gekocht. Ik had het laminaat in de VTwonen zien staan en vond hem direct mooi. Dus Jelle meegesleept naar de Karwei en gelukkig vond hij het ook mooi. Deze hebben we dus ook maar direct meegenomen (het paste net in de auto).
Het is Loft Kiezel van de VTwonen collectie geworden.


Ik had nu in gedachten om de muren een groene kleur te geven en de rest gewoon rustig te houden. We moeten nu alleen nog een stoel en nachtkastjes hebben. En verder nog wat klein spul zoals lampjes en een spiegel.

Op de overloop komt hetzelfde laminaat en misschien nog een kleurtje op de muren, maar daar ben ik nog niet zeker van. Ook de trap gaan we aanpakken, ook daar gaat de vloerbedekking eraf en krijgt een witte kleur. De stootborden worden taupe geverfd.......
Ik hoop dat het allemaal zo mooi uitkomt als dat ik in mijn hoofd heb.

Zoals ik al eerder zei hebben we een aantal spullen op marktplaatst gezet. Pap zijn kledingkast is al verkocht, morgen komt er iemand voor de salontafel kijken en vrijdag komt iemand mijn broertjes bed ophalen. Ook hebben we al nieuwe eigenaren gevonden voor de tafel + stoelen en de grote kast in de woonkamer :D
Nu moeten wij nog nieuwe meubels uitzoeken.


In de tussentijd heb ik ook nog wat gehaakt. Een vriendin wordt voor de 2e keer tante en zij had gevraagd of ik een muziekuiltje wilde maken. Zo gezegd, zo gedaan.


Ook heb ik nog 2 vriendjes voor Gijs de ijsbeer gemaakt. Zo kwam Pip de pinguin erbij en een muziekschaapje, zodat ze samen op reis konden naar Engeland.





Ook heb ik een sprei gemaakt van RibbonXL. Hij is niet helemaal zo geworden als ik in gedachten had, maar ik ben er toch erg blij mee.....



Verder heb ik nog een aantal doelen van mijn lijstje afgestreept:
- Tien keer uiteten gaan (10/10)
- Go for a walk in a forest
- Go to bed before 11pm every night for a week
- Buy a house
- Een eigen kledingkast kopen
- Een geregistreerd partnerschap aangaan

Byebye -xxx-

2 opmerkingen:

  1. Proficiat met de mijlpalen!

    Ik vind het muziekschaapje helemaal leuk :) Hetzelfde koppie als op het "slaapschaap" (een zak waar de pyama in kan)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je reactie! Altijd leuk.
    Ik ken het slaapschaap ook...beide patronen zijn van Echtstudio (en heb het boekje ook waar slaapschaap in staat) maar ik heb nog niemand die ik blij kan maken met een pyamazak ;)
    Maar hij blijft leuk.
    Jij hebt ook al veel leuke dingen gemaakt....vooral die giraffe ;)

    BeantwoordenVerwijderen