dinsdag 9 oktober 2012

Taaaa-daah

Mijn eerste echte Ta-dah moment. Ik heb het idee gejat van Lucy, zij maakt echt mooie en vooral grote dingen. En om mijn eerste echte grote ding te laten zien, dacht ik: "Ik wil ook een Ta-dah moment" :D

Afgelopen zondag heb ik mijn eerste echte deken afgemaakt! Zo'n twee weken geleden ben ik eraan begonnen en het ging eigenlijk best snel. Ik denk dat ik meer werk heb gehad aan het steeds op en neer rijden naar de wolwinkel dan aan het haken zelf. Omdat het mijn eerste deken was wist ik niet goed hoeveel garen ik nodig had en zo kwam het nog wel eens voor dat ik halverwege een rij niet meer verder kon.

Ik heb de deken gehaakt met Phildar Partner 6 in 11 verschillende kleuren. Als uitgangspunt heb ik de kleuren voor mijn sjaal gebruikt, daar had ik nog restjes van over en dat waren erg mooie kleuren, dus ik heb ik er nog een aantal bij gezocht.




Via een stripe generator heb ik een patroon gekozen, zodat niet alle kleuren in dezelfde volgorde in de deken terecht komen.
Voor deze deken heb ik voor het granny stripe patroon gekozen. Een erg makkelijk en leuk patroon om te volgen.



Uiteindelijk is de deken 125cm breed geworden en ongeveer 170cm lang. Hij is lekker warm en niet echt zwaar.




En uiteraard net bij de laatste kleur en laatst rij, kwam ik nog tekort. Gelukkig kon ik nog een bol krijgen en heb ik de deken nog af kunnen maken.

Hier is hij helemaal af :D


Ik ben er zeker blij mee :D :D ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten