woensdag 10 april 2013

Witte chocolade cheesecake

Enkele weken geleden was vriendlief jarig en uiteraard bakte ik weer een taart. Gelukkig had ik deze keer hulp van een vriendin. Zij is veel beter thuis in de keuken en heeft mijn taart zo'n beetje gered.

Ik had weer eens iets verkeerds gekocht (vaste slagroom ipv vloeibare) en dat ging niet werken met mijn taart. Gelukkig waren de winkels nog open en kon ik snel nieuwe slagroom en chocolade halen.

Welke taart ik ging maken dan? Witte chocolade cheesecake! Een hele mond vol, maar zo lekker!
Ik vond het recept hier. Ik heb alleen het frambozenmengsel eruit gelaten.

Ik was vergeten een foto te maken. Hij ziet er niet erg lekker uit, maar dat was hij gelukkig wel.
Uiteindelijk is de taart erg goed gelukt en hij was echt om je vingers bij af te likken! Hij was wel wat machtig, maar niet zo dat je na 1 hapje al vol zat.

Het enige gekke was dat deze taart eerst in de oven moest en daarna nog 8 uur moest opstijven in de koelkast. Hij was bij mij nog niet helemaal hard geworden, in het midden was hij nog wat blubberig, maar dat maakte het ook wel lekker.


Hij is zeker voor herhaling vatbaar.


Ik maakte ook nog een monchou taart. Deze taart is echt een groot succes in de familie en bijna iedere verjaardag wordt hij gemaakt.

De monchou taart
 Hij is erg snel gemaakt en kan (bijna) niet mislukken. Het recept zal ik jullie later laten zien.

4 opmerkingen:

  1. Er zit geen link in de 'hier' om naar het recept te gaan. Het lijkt me in ieder geval heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt vergeten het HIER te linken naar het recept....klinkt goed en hier zijn ze dol op witte chocolade dus wel hem wel eens een keer uitproberen,,,,maar dan moet je wel even je link werkend maken,ha,ha...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry dames....ik had niet goed opgelet. Ik heb de link erbij gezet!

      Verwijderen
  3. Ik wist niet dat jij zelf bakte! Maar ik vind het zelf meestal heel lekker als het zelfgemaakt is.
    Volgens mij smaakt je monchoutaart net zo goed als dat hij uitziet!

    BeantwoordenVerwijderen