vrijdag 26 juli 2013

Grand Canyon - beugel update

Ik heb jullie wel eens verteld over mijn beugel en de vorderingen. Zoals hier en hier gaf ik al een update.

Vandaag wil ik jullie nog eens een update geven. Dit keer met minder tekst en meer foto's (sorry daarvoor, maar dan wordt het wat duidelijker).

Ik zal eventjes bij het begin beginnen. Zo stonden mijn tanden voordat alles begon. Niet bepaald iets om trots op te zijn.

Vorig jaar juni ben ik geopereerd en ontstond er een grote gat tussen mijn tanden. Op het hoogtepunt leek het wel de Grand Canyon.


Begin augustus kreeg ik de eerste plaatjes en eind november volgende de rest van de beugel.
Sinds die tijd ging het snel. Het gat werd steeds kleiner en ook andere tanden beginnen steeds rechter te staan (wat natuurlijk ook de bedoeling is).

Nu na meer dan een jaar is mijn gat eindelijk dicht!!! Wat een verschil. Ik kan eindelijk weer normaal eten en uit rietjes drinken enzo. 


Ik sta nu weer op de wachtlijst voor een volgende operatie. Dit wordt waarschijnlijk begin 2014. Het wordt een ingrijpendere operatie, maar ik heb er nu al zoveel profijt van. 

4 opmerkingen:

  1. Maar wat een verschil! En dan moet de operatie nog komen: ik denk dat het er alleen maar beter en beter uit gaat zien. Ik vind je tanden op de laatste foto al gewoon heel recht staan maar het belangrijkste is, dat je er zelf al het voordeel van voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat het niet mooi is tja daar kan jij ook niets aan doen. Het is ook lastig met eten heb ik weleens van familie gehoord die ook te kampen hebben met een lastig gebit. Als ik bij hun zie wat een beugel en ook operaties hebben gedaan,... Wonderen.
    Zo mooi geworden nog mooier dan iemand die nooit een beugel heeft gehad. Ja.. je moet wel al die pijn ondergaan ...
    ik wens je heel veel sterkte daarmee en succes !!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Ik heb ook even terug gelezen en wat heftig zo'n procedure :o En je hebt veel geduld nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Tamara,

    Ik zit in het zelfde traject als jou. Vandaag zijn de elastiekjes geplaatst als voorbereiding voor de operatie op 16 december. (kaakverbreding) dan een blokjesbeugel, en daarna een dubbele kaakoperatie. het ziet er al erg mooi uit bij jou. Ik zie vooral op tegen de operatie (narcose) groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen