vrijdag 15 november 2013

Long double crochet cowl

Nu de herfst in volle gang is wilde ik nog wat sjaals erbij hebben voor mezelf. Gewoon mooie sjaals voor buiten maar ook die ik binnen om zou kunnen doen om mijn outfit wat op te vrolijken.
Als eerste op mijn wensenlijstje stond een bordeaux rode sjaal, daarna was een okergele een goede tweede.

Ik spitte eerste mijn Pinterestborden door, opzoek naar een mooie sjaal. Ik zocht deze sjaal uit, omdat ik de steek heel mooi vind en je de afmeting gemakkelijk aan kunt passen.
Ik bezocht mijn wolwinkel omdat ik nog garen nodig had voor een ander projectje en besloot ook te kijken naar mooi bordeauxrood garen.

Dat vond ik in Lana Grossa Cara. Een garen dat er binnenkort uit zou gaan en dus was afgeprijsd. Dat is natuurlijk mooi meegenomen. Ik nam vier bollen mee en een rondbreinaald 8mm.


Vol enthousiasme ging ik aan de slag. Maar mijn enthousiasme werd al snel tegenzin. De steek kwam niet mooi uit, doordat het vrij pluizig garen is en de dikte van de draad soms wat verschilt. Ook kwam ik erachter dat ik ergens een foutje had gemaakt en dit was vrij moeilijk te herstellen.
Ik haalde de hele sjaal uit en begon opnieuw, met een ander doel. Maar ook dat werd niets en haalde weer alles uit.

Uiteindelijk besloot ik de breinaalden in de hoek te gooien en mijn haaknaald te voorschijn te halen. Haken gaat me nogsteeds beter af en duurt een stuk minder lang.
Ik besloot om deze sjaal te maken, die stond ook al langer op mijn wensenlijstje.
Gelukkig ging dat wel goed en zo'n 3,5 bol later had ik een mooie sjaal gemaakt.

Door je steeds een stokje en een losse haakt is het een vrij opengewerkte sjaal. Hij valt soepel maar is evengoed best warm. Ik ben blij met het eindresultaat en hoe hij valt als ik hem om heb.



Dit project is dus helemaal geslaagd en kan eigenlijk niet wachten om nog meer van dit soort sjaals te maken.

Maar ik heb nu nog een halve bol garen over. Wat zal ik daar mee doen?

1 opmerking:

  1. Mooie kleur! En haken is áltijd beter dan breien, zei het meisje dat nog 2.75 visgraatcowls moet breien :(

    BeantwoordenVerwijderen