maandag 18 november 2013

Puffstitch neckwarmer

Tja, en toen had ik nog een halve bol van dat mooie bordeauxrode garen over. Wat zou ik daar toch nog mee kunnen doen???

Ik probeerde vanalles. Zo begon ik eerst met een cowl door Gwen gebaseerd op de Calm cowl, maar ik kwam er al snel achter dat ik daar echt te weinig garen voor had. Ook heb ik geprobeerd om een armbreicowl te maken. Eentje die je gewoon een keer om kan doen, maar ook daar kwam ik net garen te kort voor.

Ik besloot toch maar naar de wolwinkel te gaan en een bol erbij te kopen. Gelukkig hadden ze die nog en kon ik aan de slag. Het eerste plan was om toch de cowl van Gwen te maken, maar ik kwam op Instagram een mooi voorbeeld van een Puffstitch neckwarmer tegen.
De puffstitch zorgt ervoor dat je een soort bolletjes in je ontwerp krijgt. Dat geeft een erg mooi en vol effect.

De cowl/neckwarmer (neckwarmers zijn naar mijn idee gewoon sjaals die je een keer om kunt doen) was zo klaar. Ik had genoeg garen en de puffstitch zorgde voor het beoogde effect.
Hij is lekker hoog en je kunt er dus heerlijk in weg kruipen.



De neckwarmer zal binnenkort verkrijgbaar zijn in mijn Etsyshop en ik ben van plan om meerdere sjaals te maken in verschillende kleuren. Dus als je al een voorkeur hebt, roept u maar!

1 opmerking:

  1. Wat een gave steek! :D Ik ben nog op zoek naar een projectje voor mijn mosterdgele katia merino aran garen dus ik houd alles in de gaten ;)

    BeantwoordenVerwijderen