maandag 11 november 2013

Xxxl vloerkleed

Mijn stiefzus is zwanger en dus druk in de weer met babyspulletjes en het inrichten van de babykamer. In een babyzaak hadden zij en haar vriend een gehaakt vloerkleed zien liggen, gehaakt met Zpagetti. Of ik ook zoiets voor haar kon maken, want die in de winkel was toch wel heel duur. Ja tuurlijk kan ik dat.

De zoektocht naar de kleur was een ware zoektocht. De juiste kleur kon maar niet gevonden worden. Toen de zoektocht begon zat iedereen nog in de zomerstemming en waren de kleuren vrolijk, roze en neon. Niet wat we zochten. Ook richting de winter wilde het niet echt lukken.

Na een tijdje, toen de babykamer al bijna af was, liep stiefzus tegen een mooie metalic blauwe lamp aan. Of ik die kleur niet kon zoeken voor het vloerkleed. Uhm ja, ik hoop van wel, want ook metalic blauw is niet echt een gemakkelijke kleur.

 

Ik snorde een andere site op met textielgaren, waar ze veel blauw hadden en stuurde deze door. Uiteindelijk had mijn stiefzus de perfect kleur gevonden. Geen blauw maar een soort grijsbeige. Ik bestelde de bol en wachtte op de postbode.



Toen ik de kleur uiteindelijk in huis had, wist ik dat ze een goede keus had gemaakt. De kleur paste goed bij de vloer (we hebben dezelfde vloer) en zou goed uitkomen bij de gordijnen die ze gekozen hadden.


Het haken van het vloerkleed was een heel ander verhaal. Ik ging een aantal keren de mist in met het meerderen en na een keer uithalen werd het vloerkleed weer niet open genoeg.

 

Maar na een keer of 6 uithalen is het kleedje eindelijk af. Ik had net genoeg garen, het kleedje is mooi open maar het is niet te groot. Hij is zo'n 68cm in doorsnee.

Ik hoop dat ze er blij mee gaan zijn. Ik ben in ieder geval blij dat ik ze kon helpen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten