vrijdag 31 januari 2014

Monthly Update '14: 1/12

Zie hier, de eerste maandelijkse update. Ik doe het maandelijks omdat ik jullie niet elke week wil overladen met mijn geneuzel, foto's of weekverslag. Zoveel boeiends heb ik niet te vertellen en ik wil me nogsteeds voornamelijk richten op haken en alles wat daarmee te maken heeft.
Maar ik wil jullie toch ook wel op de hoogte houden van veranderingen in mijn dagelijkse leven.

In mijn eindejaarsblogje heb ik het niet gehad over voornemens. Toch heb ik er voor mezelf een aantal opgesteld. Zo wil ik mijn haar weer laten groeien. Ik was hier eigenlijk al mee begonnen, maar ga nu ook echt doorzetten. Vier jaar geleden maakte ik dezelfde beslissing. Volgens mij heb ik het niet lang volgehouden. Na een paar maanden met haar op schouderlengte heb ik ze weer afgeknipt. Nu wil ik ze echt lang laten groeien, tot echt halverwege mijn rug. Zodat ik ooit zo'n mooie vissengraat vlecht kan maken. Dat gaat lang duren en mijn haar is nog nooit langer geweest dan schouderlengte, dus het is ook even afwachten hoe het me bevalt. Maar dat is een meer jaren plan denk ik.



Links: mijn haar op zijn korts, volgens mij in Juli 2008. Rechts: mijn haar op zijn langst in Oktober 2011.


Ook heb ik een boekje gemaakt waarin ik elke dag schrijf waar ik dankbaar voor was. Of tenminste, dat was de bedoeling. Ik schrijf er nu meer in waar ik vrolijk en blij van werd.
En als laatste, het eeuwige doel, het standaard goede voornemen; afvallen. Dit lukt nog niet zo goed, die chips 's avonds is toch veel te lekker. Maar ik ben weer begonnen met vroeg opstaan en ontbijten met crueslie. Dat is al een goed begin.
Uiteraard wil ik jullie ook op de hoogte houden van mijn no-buy challange. Tot nu toe gaat het goed. Tuurlijk kom ik overal leuk spul tegen, maar probeer me er van te overtuigen dat ik al genoeg heb. Hopelijk kan ik dit zo volhouden. Wensenlijstjes opstellen kan natuurlijk altijd ;)

Hardlopen
Op 16 januari liep ik mijn eerste rondje hard van 2014. Ja dat is lichtelijk laat. Maar op 2 januari bracht ik weer een bezoek aan de fysio en daardoor mocht ik even niet lopen. Tijdens het lopen verkrampen mijn kuiten heel snel en lukt het vaak niet om daarmee door te lopen. Een bezoekje aan de fysio zou uitkomst bieden, werd mij verteld. Ik heb weer een rits oefeningen meegekregen en er lijkt verbetering in te zitten, dus dat komt wel goed.

School
Ik heb eindelijk goed nieuws op school gebied! Ik heb een stageplek gevonden!!!!! Eindelijk en na lang zoeken. Ik moet nog goedkeuring krijgen van school of ik daadwerkelijk met mijn opdracht mag starten, dus dat is nog even afwachten. Maar het is een begin. Ik ben afgelopen week al bezig geweest met het opstellen met het plan van aanpak, zodat ik na de goedkeuring direct aan de slag kan.

Tanden
Vorige week bracht ik weer een bezoek aan de ortho. Het was weer tijd voor gipsafdrukken en er moest dus weer "gehapt" worden. Ow wat vind ik dat toch vreselijk. Ik heb nu al zo'n vijf keer moeten happen en het is nogsteeds vreselijk. Gelukkig gingbdeze keer best soepel.
Maar goed, de ortho gaat nu weer passen en meten en alles opsturen naar de kaakchirurg. Wanneer mijn operatie is, is nog even afwachten.

Volgens mij zijn jullie nu weer helemaal bij. Er zijn verder niet echt spannende dingen gebeurd. In huis geeft ondertussen alles er de brui aan. De droger gaat kapot, de lamp begeeft het. Maar verder doet alles het nog.
Wat vonden jullie ervan? Te langdradig? Of zijn er nog andere dingen waar jullie benieuwd naar zijn?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten