maandag 10 maart 2014

Cotton van Oblivian Island

Ik maakte voor het eerst kennis met Cotton via Pinterest. All About Ami had het patroon uitgeschreven van een tekenfilm karakter en die was wel heel schattig. Maar het "pluis"garen waarmee Cotton gemaakt is, hield me tegen.


Ergens in Augustus maakte iemand op internet ook een Cotton. En toen was ik om. Ik wilde die film zien en Cotton zelf maken. Vriendlief zorgde voor de film, mijn wolwinkel voor het garen. Na het zien van de film was ik helemaal om en ging ik aan de slag. Ik begon met de benen en het gezicht. Dit was het makkelijke gedeelte want deze werden gehaakt met gewoon garen. Tot zo ver ging alles goed. Tot ik dus met het pluisgaren moest gaan werken en ik na twee toeren de tel kwijt was......


 Daarna belande Cotton (of de beginsellen ervan) in de kast en keek ik er heel lang niet naar om. Na een babydekentje, twee mutjes en bijna alle Zoomigurumi 2 figuurtjes, wilde ik iets anders maken. Ik viste Cotton uit de kast en besloot om een nieuwe poging te wagen. Op internet had ik gelezen dat het hielp om het garen omhoog de kammen zodat de steken zichtbaar waren. Helaas hielp dit bij mij niet helemaal, maar als ik met mijn vingers steek voor steek naliep ging het redelijk.


Na het hoofd was eigenlijk het grootste werk al gedaan. Het lijf van Cotton is niet heel moeilijk en vrij klein. En de armen waren ook niet zo moeilijk. En het voordeel van dat pluisgaren ontdekte ik bij het in elkaar zetten van Cotton. Dat was erg gemakkelijk, door de pluis valt het allemaal niet zo op.


In eerste instantie was ik niet zo tevreden over Cotton. Hij lijkt wat gek en boos op foto's maar in het echt is hij echt heel schattig. En ook heel groot! Hij is zo'n 40 cm groot als hij staat. Ik weet nog niet wat ik met Cotton wil gaan doen. Misschien bewaar ik hem wel, voor ooit. Maar misschien ook niet en staat ie binnenkort gewoon in mijn Etsy shop.

3 opmerkingen:

  1. That's an adorable sheep! I love how fluffy he looks :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lovely cheep!!! I love the sweet eyes! Visiting from Annemaries haakblog :)
    Have a fabulous weekend!
    Hugs from Portugal,
    Ana Love Craft
    www.lovecraft2012.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen