vrijdag 14 maart 2014

Het €15 spel; Verkopen

Het €15 spel. Het spel vereist een iet wat uitgebreide uitleg. Het wordt gespeeld binnen sommige Etsy teams. Een Etsy team is een soort groep waarbinnen allerlei onderwerpen besproken worden. Je kunt je gewoon aanmelden, vooral shopeigenaren bevinden zich in de teams. Wij speelde het spel met de Nederlandse Etsy Community. Een teammember had het spel al eens eerder gespeeld in een ander team en wilde het hier ook introduceren. Er werd een animo topic geopend en een datum geprikt.

Wat houdt het spel nu precies in? Er is één iemand die brengt €15 in het spel. Met die €15 koopt zij artikelen in een andere shop, die meedoet aan het spel. Op het moment dat er een aankoop gedaan is, is het de beurt aan de shopeigenaar waarbij die €15 is uitgegeven. het is haar taak om dan ergens anders weer iets te kopen. Je moet altijd minimaal €15 besteden, als je meer uitgeeft (en de verzendkosten) moet je dat zelf betalen.
Na de aankoop is het de bedoeling dat je zo snel mogelijk weer een nieuwe aankoop doet om het spel draaiende te houden. In andere teams wordt meestal een half uur gehandhaafd, wij hadden nu om te beginnen twee uur. Als je niet binnen de gestelde tijd denk een aankoop te kunnen doen, moet je je afmelden.
Je moet dus ook goed kijken of de shop waar je je geld wilt besteden meedoet en aanwezig is, of niet.

 De eerste verkoop
Wij begonnen zaterdag 1 maart om 10 uur s morgens. Binnen een uur had ik mijn eerste verkoop en kon ik gaan shoppen. Die dag ging het allemaal heel snel en had ik in totaal 3 verkopen. Er waren zelfs shopeigenaren die er die dag 5 hadden! Rond 9 uur 's avonds hebben ze het spel stil gelegd omdat er niet meer veel mensen aanwezig waren. De €15 was toen al 28x doorgegeven!
Op zondag zijn we weer om 10 uur begonnen. Helaas ging het op zondag een stukje langzamer en heb ik die dag niets meer verkocht.
De tweede verkoop

De derde en laatste verkoop van de dag
Het spel is erg leuk om te volgen en om aan mee te doen. Ik ben dan ook erg blij met mijn 3 verkopen en mijn aankopen die ik heb mogen doen.
Ik zal hard aan de slag moeten voor een volgende ronde om mijn shop weer gevuld te krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten