maandag 3 maart 2014

Knit-look Cashsilk sjaal

Na de aankondiging van de zomercollectie van Phildar was ik erg nieuwsgierig. Ik bezocht mijn wolwinkel om de nieuwe wolletjes te aanschouwen. Maar mijn aandacht was snel afgeleid toen ik het garen zag wat ernaast lag. Naar lagen namelijk een aantal bollen Lana Grossa Linea Pura Cashsilk naar me te staren. Wauw dat zag er goed uit!


De volgende dag besloot ik terug te gaan om daadwerkelijk een aantal bollen te kopen. Ik besloot om 5 grijze bollen mee te nemen om er een sjaal van te maken. Het garen is heerlijk zacht en lekker dik. Het lijkt op de soepele versie van Zpagetti. Makkelijker en lichter om mee te werken en veel fijner om te dragen.



Ik besloot deze sjaal na te maken. Het leek mij erg geschikt voor dit mooie garen, niet teveel poespas en gewoon lekker warm. In de wolwinkel werd mij verteld dat het garen nu lekker warm is maar ook in de zomer fijn draagbaar is omdat het dan juist koel is. Het is dat het wat prijzig is (€5,95 per bol) anders zou het erg geschikt zijn voor een omslagdoek.


De knopen breken het geheel een beetje en maakt het makkelijk om de sjaal om te doen. Het garen hangt na loop van tijd wat uit zodat de sjaal nog luchtiger wordt.


Dit garen gaat op mijn lijstje van lievelingsgaren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten