vrijdag 4 april 2014

Verrassingspakket Woolly / Lilly Sugar 'n Cream

Ik heb het volgens mij wel eens eerder over het verrassingspakket van Woolly gehad. Er zijn twee pakketten verkrijgbaar, een voor €17,50 en voor €37,50. Hierin zit dan garen voor ongeveer €25 en €50. Je mag wat opmerkingen toevoegen bij je aankoop maar het is natuurlijk het leukste om je te laten verrassen.

Ik wilde graag een nieuwe deken maken, maar wilde en kon even geen keuze maken voor een kleurenpallet. Dus besloot ik het kleinste pakket te bestellen. Via Facebook vroeg ik nog wel even na of zo'n pakket voldoende zou zijn voor een deken en bij de opmerkingen vertelde ik dat ik liever gewoon effe kleuren had.
De gemeleerde kleuren zijn altijd wel leuk, maar voor een deken vind ik die vaak toch wat te druk.

Binnen een aantal dagen kreeg ik mijn pakket binnen en zaten er 8 bolletjes Lily Sugar 'n Cream in. 2 witte bolletjes, koraal, geel, groen, blauw, paars en roze. Een mooi kleurenpallet als je het mij vraagt en erg geschikt voor de deken die ik in gedachten had.


Ik had nog nooit met Lily Sugar 'n Cream gewerkt. Het is 100% katoen en ziet er erg mooi en stevig uit. Het werkt ook erg fijn, het splijt niet snel. Het voelt in eerste instantie wel wat hard en stug, maar met haken merk je daar niets van. Hoe het er uiteindelijk uit gaat zien, is nog even afwachten.

De stukjes die ik nu gehaakt heb, voelen gelukkig ook niet heel stug. Het is natuurlijk niet echt te vergelijken met acryl. Maar ik denk dat het garen nog zachter word na intensief gebruik.
Ik kan niet wachten om jullie het eindresultaat te laten zien.



Zoals ik al eerder vermelde heeft Lily Sugar 'n Cream ook erg leuke gemeleerde bollen. In veel verschillende kleurstellingen. Als ik hier ooit nog een mooi project voor vind, zou ik daar graag mee willen werken.
Misschien voor een omslagdoek of poncho?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten